fredag 15 april 2011

Jakt av olika slag 11april..



Vi startade hårt denna vecka med första bäverjakten för i år på måndags morgonen. Det blev tidigt som vanligt, Fem på morgonen. Trött som fan ;) Kom väl iväg med kanoten vid kvart över, Cederlund fram i kanoten som vanligt vid första jakten. Går inte att bryta några rutiner :) Blev en snabb första jakt tog cirka 10 min så small det. Kul med första bävern Grattis.. Hem till mig sen lite snabb frukost. Vidare till vildsvinshängnet för att träna hundarna på svin :) Vi som skulle träna hundarna blev Jonas A (Maja), Cederlund (Tanja) och Jag (Lycka). Tycker väl att alla tre hunderna gjorde ett helt okej jobb möjligen så kändes det lite som att hunderna fattade att det inte var på riktigt. Bäver jakt på kvällen blev avslutningen på denna häktiska dag. Helt nytt ställe som cederlund inte trodde det minsta på, För att vi skulle jaga från land och att det var väldigt mycke vatten så vi kom knappt ut och såg ån. Efter lite klagomål om hål i stöveln och det med vattnet (Vekling.) så fick jag med mig han lite längre upp mot hyddan, fick se en bäver sitta precis i åkanten nästan direkt. Fick dock invänta bättre läge så den inte skulle rasa i ån. Blev lite smygande men till slut så fick vi den. Väldigt spännande blev det iaf, en bra grejj är ju att ha med sig hörselskydd Cederlund han tyvär inte hålla för öronen innan det small Hihi. ;)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar